بر روی این دامنه اینترنتی سیستم مدیریت محتوا
پارس سی ام اس
نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت طراحی سایت
می باشد. طراحی وب
با استفاده از پرتال
( پورتال
) پارس منجر به طراحی وب سایت
شما می شود. طراحی وب سایت
کپی رایت پورتال
پارس
خطر بروز سرطان |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
... این بار نیز نتایج یک مطالعه پزشکی جدید تایید کرد که مصرف مقادیر متوسطی گردو به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه و دائمی می تواند خطر بروز سرطان سینه را در زنان کاهش دهد ... پزشکان دانشگاه مارشال دریافته اند که مصرف روزانه گردو، میزان رشد تومورهای سرطان سینه را در موش های آزمایشگاهی کاهش می دهد ... مصرف زیاد چربی حیوانی، خطر سرطان سینه را بالا می برد به گفته این پزشکان، گردو نه تنها احتمال بروز تومورهای سرطانی را کاهش می دهد بلکه در عین حال پس از ابتلا از تعداد و اندازه آنها نیز می کاهد ... به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این پزشکان تاکید کردند مصرف گردو در کاهش احتمال بروز این سرطان حتی در افرادی که زمینه مستعد ژنتیکی برای ابتلا به سرطان سینه دارند هم موثر است ... گردو منبع غنی ازاسیدهای چرب امگا - 3، آنتی اکسیدان ها و فیتواسترول ها است که همگی خطر ابتلا به این سرطان را کاهش می دهند ادامه ...
... *مصرف جو، خطر بروز سنگ صفرا را به طور موثر در زنان کاهش می دهد*خطر بروز سرطان روده و بواسیر را پایین می آورد ... *آسم کودکان را درمان می کند و خطر بروز دیابت را نیز به طور چشمگیری پایین می آورد ادامه ...
... پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نوشیدن یک فنجان چای سیاه در روز موجب کوچک شدن واز بین رفتن سلول های سرطانی می شود و می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند ... چای سیاه باعث جلوگیری از رشد سرطان میشود ... مدتهاست که تصور میشود چای باعث پائین آمدن خطر بروز سرطان معده، کولون (بخشی از روده بزرگ)، و سرطان پستان میشود؛ البته چنین ارتباطی هنوز ثابت نشده اما امروز مطالعات آزمایشگاهی مشخص کرده که چای سیاه میتواند باعث جلوگیری از رشد سرطان شود ... محققان دانشگاه روتگرز نشان دادند که ترکیبی بنام tf-2 در چای سیاه باعث میشود سلولهای سرطان کولورکتوم (قسمتی از روده) دست به “خودکشی” بزنند ضمن اینکه این ترکیب تأثیری روی سلولهای سالم ندارد ... اکنون نتایج دو مطالعه دیگر نشان می دهد که مصرف چای سیاه می تواند به پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز کمک کند ... در مطالعه دوم محققان هندی تاثیر پلی فنول ها را در چای سیاه و سبز در ابتلا به سرطان سینه در موش های مونث بررسی کردند ... این یافته ها بر لزوم انجام مطالعات بالینی برای ارزیابی تاثیر چای سبز و مولفه های آن در خطر ابتلا به سرطان در انسان ها تاکید می کند ادامه ...
... یک مطالعه جدید حاکیست در مردانی که در دوران نوجوانی خود دچار چاقی یا اضافه وزن بوده اند احتمال اینکه در سنین بالاتر بر اثر ابتلا به سرطان بمیرند، بیشتر است ... این مردان اغلب با خطر ابتلا به سرطان هایی مثل سرطان ریه، پوست، کلیه و پروستات مواجه هستند و حتی در صورتی که در دوران میانسالی وزن خود را کاهش دهند باز هم ظاهرا از احتمال خطر بروز سرطان در آنها کاسته نمی شود ... در این مطالعه معلوم شد مردانی که در زمان نوجوانی چاق و یا دچار اضافه وزن بوده اند در سنین بالاتر 35 درصد بیشتر از سایر همسالان خود در معرض خطر ابتلا به سرطان یا مرگ ومیر ناشی از این بیماری هستند ... دکتر لنیسای گری، از متخصصان اصلی این مطالعه خاطرنشان کرد: افزایش شاخص توده بدنی (bmi) در این دانشجویان عامل تعیین کننده ای در افزایش خطر ابتلا به سرطان اما در سنین میانسالی بود ادامه ...
... پزشکان در یک آزمایش جدید دریافته اند سلنیوم که یکی از منابع غنی آن مغز خشکبار است در پیشگیری از سرطان تاثیری ندارد ... این پزشکان تاکید کردند در حال حاضر هیچ مدرک مستدلی وجود ندارد که تایید کند مصرف دوز بالای سلنیوم بعنوان یک مکمل معمول رژیم غذایی می تواند از بروز سرطان پیشگیری کند ... این پزشکان خاطرنشان کردند که برخی از شرکتهای تولید کننده این مکمل ادعا می کنند که مصرف دوز بیشتر سلنیوم مزایای سلامتی بیشتری خواهد داشت و در پیشگیری از سرطان نیز موثر است ... دکترونیستی و دستیاران وی با هدف تمرکز دقیق تر روی اثرگذاری سلنیوم به ویژه در مورد سرطان 55 مطالعه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند ... این مطالعات رابطه بین سلنیوم با انواع مختلف سرطان را بررسی کرده بودند ... آنها در بیشتر این «مطالعات مشاهد ه ای» بررسی کردند که افراد داوطلب هر روز چه مقدار سلنیوم دریافت می کنند یا مقدار این عنصر در خون یا ناخن آنها چقدر است و سپس احتمال ابتلا به سرطان در این افراد ظرف دو سال بعد بررسی می شود ... در مطالعات مشاهده ای معلوم شد که مصرف این عنصر مقدار بسیار کمی خطر ابتلا به سرطان را بیشتر در مردان کاهش می دهد اما از طرفی در آزمایشات بالینی با انتخاب اتفاقی شرکت کنندگان معلوم شد که مصرف سلنیوم تاثیری در کاهش خطر بروز سرطان ندارد ادامه ...
... کارشناسانی که شواهد موجود در باره تاثیر سلنیوم بر سرطان را بازنگری کرده اند، می گویند مصرف روزانه این ماده معدنی از بروز این بیماری جلوگیری نمی کند ... به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ، روایات و گزارش های بی پایه و اساسی وجود داشته که سلنیوم ماده معدنی قدرتمندی برای پیشگیری از سرطان است ... اما محققان مدرکی را که ثابت کند سلنیوم از سرطان پوست یا پروستات جلوگیری می کند، پیدا نکرده اند ... دکتر گابریل دنرت، عضو موسسه transdisciplinary health research در آلمان که مسئول نگارش گزارش گروه کاکرین بوده است، گفت: ما نتوانستیم مدرکی را پیدا کنیم که نشان دهد مصرف منظم قرص های مکمل غذایی سلنیوم – چه توسط کسانی که کمبود این ماده معدنی را دارند و چه کسانی که ندارند – از بروز سرطان جلوگیری کرده است ... تحقیقات زیادی در باره مزایای قرص سلنیوم در کاهش خطر سرطان انجام گرفته است که پاسخ برخی از آنها مثبت و برخی دیگر منفی بوده است ... اما اکنون کارشناسان می گویند که شواهد کافی وجود دارد که با اطمینان اعلام کنند مصرف سلنیوم به عنوان اقدامی برای جلوگیری از سرطان بی فایده است ... یینکا ابو، از سازمان خیریه cancer research uk، می گوید: انجام تحقیقات بزرگ به ما نشان داده است که قرص های ویتامین و مواد معدنی نه تنها ابزاری قدرتمند در مبارزه با سرطان نیست بلکه اغلب در تقویت بدن در برابر انواع این بیماری بی فایده اند و حتی در برخی موارد ممکن است خطر بروز سرطان را بیشتر کند ادامه ...
... کارشناسان علوم بهداشتی در گزارش جدیدی تاکید کردند که یک رژیم غذایی مرغوب و خوب باید حاوی بسیاری از مواد خوراکی ضد سرطان باشد ... این کارشناسان خاطرنشان کردند: کاهش وزن در صورتی که فرد دچار اضافه وزن باشد می تواند به کاهش خطر بروز سرطان کمک کند اما باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که هر نوع رژیم غذایی در کاهش احتمال سرطان موثر نیست ... به گزارش روزنامه بیزینس ویک، دکتر داکسابن امین متخصص ارشد تغذیه بالینی در مرکز سرطان اندرسون در دپارتمان تغذیه دانشگاه تگزاس تصریح کرد: تنها رژیم های غذایی برای مقابله با سرطان مفید هستند که در طولانی مدت عادات تغذیه ای انسان را بتوانند تغییر دهند و همچنین از نظر تنوع مواد غذایی غنی باشند ... بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مصرف میوه ها و سبزی ها اثر حفاظتی در مقابله با سرطان دارد ... ترکیبات رنگی گیاهان در بدن نقش آنتی اکسیدانی ایفا می کند و درافرادی که مصرف میوه و سبزی در آنها زیاد است، احتمال بروز سرطان کمتر می شود ... بعضی از این ترکیبات ضد سرطان شامل کاروتنوئیدها و لیمونوئیدها هستند که اثرات ضد سرطانی قوی دارند و از لیپیدها، خون و سایر مایعات بدن در مقابل حمله رادیکال های آزاد، حفاظت می کنند ... نوعی کاروتنوئید به نام بتاکاروتن نیز که پیش ویتامین آ است در مقابل سرطان ریه، روده بزرگ، سینه و پروستات اثر حفاظتی دارد ادامه ...
... دولت بریتانیا به شهروندان توصیه کرده است برای کاهش خطر ابتلا به سرطان از مصرف گوشت قرمز بکاهند ... کارشناسان می گویند در صورت کاهش مصرف گوشت قرمز می توان مانع از مرگ هزاران نفر در اثر ابتلا به سرطان روده شد ... سرطان روده از موارد شایع انواع سرطان است ... تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه 100 تا 120 گرم گوشت قرمز فراوری شده مانند کالباس و سوسیس احتمال ابتلا به سرطان روده را 20 تا 30 افزایش می دهد ... بنیاد خیریه سرطان روده در بریتانیا از توصیه دولت استقبال کرده است ولی بعضی از کارشناسان گفته اند که بهتر بود مقام های بهداشتی تفاوت میان گوشت قرمز و گوشت فراوری شده را مشخص می کردند ... صندوق جهانی تحقیقات سرطان توصیه می کند گوشت فراواری شده به طور کلی از رژیم غذایی افراد حذف شود ادامه ...
... کارشناسان بهداشتی تاکید کردند مصرف بیش از 3 تکه گوشت قرمز در روز واقعا در افزایش خطر ابتلا به سرطان روده موثر است ... هیات مشاور علمی تغذیه در لندن در همین رابطه دستورالعمل هایی را منتشر کرده که برای کاهش خطر بروز سرطان روده تعیین شده اند ... هفته گذشته انجمن تغذیه انگلیس در بیانیه ای ادعا کرد که اکثریت افراد بالغ در این کشور در حد سالم و بی خطری از گوشت قرمز استفاده می کنند و رابطه قطعی بین مصرف این گوشت و بروز سرطان وجود ندارد ... هم اکنون هیات مشاور علمی تغذیه در این کشور تاکید کرده است که کاهش متوسط مصرف این محصول پروتئینی تا 70 گرم در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد ... کارشناسان این مرکز تاکید کردند: گوشت قرمز حاوی موادی است که با بروز سرطان روده در ارتباط است ... صندوق جهانی تحقیقات سرطان نیز توصیه می کند که مصرف گوشت قرمز به 500 گرم گوشت پخته یا حدود 700 تا 750 گرم گوشت خام در هفته کاهش پیدا کند ادامه ...
... مردان با زنان تفاوت های اساسی دارند ازجمله در نیازهای تغذیه ای زنان به مواد مغذی خاصی در طول دوران بارداری و شیردهی و برای پیشگیری از سرطان سینه نیاز دارند در حالی که مردان برای حفظ توده استخوانی، عضلانی و پیشگیری از سرطان پروستات به موادمغذی دیگری نیازمند هستند ... به گفته محققان مصرف روی در حفاظت از سلول های آسیب پذیر پیش رونده در بروز سرطان پروستات نقش مهمی ایفا می کند ... رژیم های سرشار از پتاسیم و منیزیم خطر سرطان و سکته را کم می کند ... این چربی های اشباع شده به قلب، جریان خون و سیستم دفاعی بدن کمک فراوانی می کند و خطر بروز سرطان پروستات و سایر امراض را کاهش می دهد ... ویتامین c، بتاکاروتن، پتاسیم و ترکیبات شیمیایی این گیاه در ممانعت از ابتلا به سرطان های شایع در مردان نقش اساسی ایفا می کند ... 5 – گردو: این ماده غذایی سرشار از منیزیم و سلنیوم و آنتی اکسیدان های قوی است که از بدن در برابر انواع سرطان ها محافظت می کند ... سلنیوم به کم شدن ldl یا همان کلسترول بدن کمک کرده و مانع بروز لخته خونی در قلب می شود ... 8 – سویا: سویا حاوی ایزوفلاوین است و خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد ... 10 – سبزیجات نارنجی و قرمز: ویتامین c و بتاکاروتن موجود در این مواد غذایی به حفظ سلامت سلول های بدن از خطر انواع بیماری ها کمک می کند ادامه ...
خطر بروز سرطان |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
|